środa, 7 sierpnia 2013

Diana Gabaldon - Obca

Ostatnio każdą wolną chwilę poświęcam na czytanie. Zakochałam się w pewnej serii - jestem co prawda na 3 tomie, ale mam nadzieję, że reszta okaże się równie wciągająca jak początkowe tomy.

Chodzi mi serię książek Diany Gabaldon - Obca. W jej skład wchodzą (wydane w Polsce):

- Obca

- Uwięziona w bursztynie

- Podróżniczka

- Jesienne werble

- Ognisty krzyż

- Tchnienie śniegu i popiołu

- Kości z kości

Niektóre części składają się z dwóch tomów, więc jest co czytać. Tym bardziej, że są bardzo grube.

O co chodzi w serii?
"Doskonałe połączenie powieści przygodowej, historycznej, fantastyki i romansu. Opowieść o wielkiej miłości, rozgrywająca się w dwóch planach czasowych: współcześnie i w XVIII wieku. Jest rok 1945. Claire Randall, niedawno wojenna pielęgniarka, niespodziewanie przenosi się w czasie do roku 1743. Obca w nowej dla siebie rzeczywistości, poznaje miłość swego życia: walecznego szkockiego górala, Jamiego Frasera... Wartka, pomysłowa akcja, doskonale opisane szczegóły życia w XVIII-wiecznej Szkocji."

Jak pisałam, jestem teraz na Podróżniczce.  Na razie historia dotyczy głównie Claire i Jamiego, ale z tego, co przeczytałam o następnych tomach - będą tam też wątki o ich rodzinie. Akcja wychodzi poza Szkocję - dzieję się np. we Francji, a potem chyba też w Stanach.

Książki są świetne. Wartka akcja, doskonale skomponowane postaci. Autorka tak wspaniale opisuje emocje, że czytając, czuję, jakbym była razem z bohaterką i z nią przeżywała historię. Momentami śmieję się, momentami płaczę. Książki bardzo mi się podobają. Jest tutaj i wielka miłość, i intryga, ucieczka, zdrada, historia, walka... Dla każdego coś się znajdzie.

Od kilku lat mam Tchnienie śniegu i popiołu, ale gdy okazało się, że jest to kolejny tom, postanowiłam zacząć czytać od początku. I tak się zaczęła moja przygoda z Obcą.

Polecam.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz